Το WordPress μας αρέσει για πολλούς λόγους: είναι εύκολο στη χρήση, διαχειρίζεται τα δεδομένα μας με τρόπο που δε θα καταφέρναμε ποτέ μόνοι μας και έχει πολύ ευχάριστη και προσεγμένη εμφάνιση. Είμαστε, επίσης, ιδιαίτερα ευτυχείς που το WordPress μας δίνει τη δυνατότητα με λίγες μόνο ρυθμίσεις να κάνουμε τις ιστοσελίδας μας φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimisation ή SEO)
Ωστόσο, το ότι χρησιμοποιούμε τα υπάρχοντα plugins που αναλαμβάνουν τη συνεργασία με τις πιο δημοφιλής μηχανές αναζήτησης δε σημαίνει ότι παίρνουμε και όλα τα μέτρα που απαραίτητα για να μας εντοπίζουν οι μηχανές αναζήτησης (SEO). Για να λέμε την αλήθεια οι δυνατότητες SEO που προσφέρει το WordPress μόνο μέσω του «All In One SEO pack» είναι περιορισμένες. Υπάρχουν πολλά άλλα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε για να μην περνάμε απαρατήρητοι από το Google, το Yahoo!, το Bing, και τις άλλες μηχανές αναζήτησης.
Εμείς σας προτείνουμε να διαβάσετε τις παρακάτω προτάσεις και να τις ενσωματώσετε στην καθημερινή σας εργασία. Είναι πολύ δύσκολο να εφαρμόσετε τεχνικές SEO στο ήδη διαμορφωμένο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Ενώ είναι πολύ πιο εύκολο να χρησιμοποιείτε τις τεχνικές αυτές καθώς δημιουργείτε το περιεχόμενο σας έτσι ώστε να μη χρειαστεί να το επεξεργαστείτε εκ νέου. Έχοντας αυτό υπ' όψη ας προχωρήσουμε στην παρουσίαση των προτάσεων που έχουμε για εσάς.
- Αλλάξτε τη διάταξη του WordPress
Όσο και να μας αρέσει το WordPress δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι έχει κάνα-δυο ενοχλητικά χαρακτηριστικά. Ίσως το πιο ενοχλητικό από αυτά είναι η αυτόματη τοποθέτηση του ονόματος της ιστοσελίδας μπροστά από τον τίτλο του post που κάνουμε. Αυτό είναι ένα προβληματικό χαρακτηριστικό για τον εξής λόγο: κάθε μηχανή αναζήτησης για να «καταλάβει» το θέμα ενός κειμένου βασίζεται στον τίτλο. Τυπικά, κοιτάζει μόνο τους πρώτους 60 πάνω κάτω χαρακτήρες του κειμένου που αν το καλοσκεφούμε δεν είναι πολλοί. Με αυτό κατά νου καταλαβαίνετε ότι αν από τους χαρακτήρες αυτούς οι δέκα είναι είναι αφιερωμένοι στον τίτλο της ιστοσελίδας τότε οι μηχανές αναζήτησης θα καθορίσουν το θέμα του κειμένου βασιζόμενες σε ακόμα λιγότερους χαρακτήρες (περίπου 7-8 λέξεις). Προφανώς, το να μην έχει η googleμια σαφή εικόνα του άρθρου μας δεν είναι και το καλύτερο για την κατάταξη μας στα αποτελέσματα της.
Πως να αποφύγουμε αυτό το πρόβλημα; Αλλάξτε τη σειρά του ονόματος της ιστοσελίδας και του τίτλου του άρθρου μέσα από το All In One SEO pack. - Χρησιμοποιήστε μοναδικά και ακριβή meta-tags
Η ιδέα πίσω από αυτή την πρόταση είναι ότι τα meta-tags που δημιουργεί το WordPress αυτόματα είναι αρκετά τυποποιημένα και καθόλου συγκεκριμένα για να «προκαλέσουν το ενδιαφέρον» των μηχανών αναζήτησης. Είναι πλέον γνωστό ότι η google και οι υπόλοιπες μηχανές αναδεικνύουν περισσότερο άρθρα με γνήσιο, πρωτότυπο και εξειδικευμένο θέμα, ενώ περιφρονούν εκείνα που μιλούν για γενικά και αόριστα. Έχοντας λοιπόν αυτό σαν δεδομένο το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να εισάγουμε τα δικά μας meta-tags αντί να χρησιμοποιήσουμε τα αυτοματοποιημένα του WordPress.
Πως γίνεται αυτό; Πάλι μέσα από το All In One SEO pack και συγκεκριμένα στο πεδίο home keywords. Εκεί μπορούμε να εισάγουμε τα meta-tags που πιστεύουμε ότι περιγράφουν με ακρίβεια και λεπτομέρεια το άρθρο μας και που θα το βοηθήσουν να αναδειχθεί στις μηχανές αναζήτησης. Μη παραμελήσετε να το χρησιμοποιήσετε την επόμενη φορά που θα γράψετε κάτι και θα δείτε ότι έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα. - Δώστε σημασία στα Permalinks
Όταν δημιουργούμε ένα νέο άρθρο το WordPress παράγει αυτόματα και τη διεύθυνση (URL) στη οποία αυτό θα βρίσκεται. Το URL αυτό βέβαια δεν έχει και την πιο ελκυστική και κατατοπιστική μορφή για τις μηχανές αναζήτησης αφού αποτελείται από μια μακριά αλληλουχία αριθμών και συμβόλων. Ωστόσο, δεν είναι καθόλου δύσκολο να αντικαταστήσουμε αυτό το τυποποιημένο URL με μια περισσότερο περιγραφική διεύθυνση.
Από που μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Πολά απλά από το Control Panel του WordPress. Πηγαίνοντας Settings → Permalinks θα βρείτε μια σειρά από μεθόδους εισαγωγής URL αλλά αυτή που μας ενδιαφέρει εμάς είναι η custom structure. Εκεί όπως καταλαβαίνετε γράφετε εσείς τη διεύθυνση που θέλετε να έχει το άρθρο σας με το χέρι προσέχοντας αυτό που εισάγετε να είναι προς όφελος του άρθρου σας. Προσοχή! Αυτό που θα εισάγετε πρέπει να έχει τη μορφή
/%katigoria%/%onoma-arthrou%
όπου «katigoria» πολύ απλά βάζετε την κατηγορία που ανήκει το άρθρο σας και όπου «onoma-arthrou» το όνομα του. Έτσι το URL του άρθρο σας θα έιναι της μορφής http;//to-domain-mou.com/h-kathgoria-mou/to-arthro-mou που σαφώς είναι πολύ πιο φιλικό και ενημερωτικό για όλες τις μηχανές αναζήτησης αφού δε λειτουργεί μόνο σαν διεύθυνση αλλά και σαν συνοπτική περιγραφή του. - Δημιουργείστε εσωτερικές ανακατευθύνσεις
Ένας ακόμα πολύ καλός τρόπος να αυξήσετε τη δημοφιλία του άρθρου σας είναι να δημιουργείτε ανακατευθύνσεις (links) σε άλλα άρθρα της ιστοσελίδας σας που όμως έχουν με σχετικό ή παρόμοιο περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης συμπαθούν περισσότερο τις ιστοσελίδες που έχουν εσωτερικά links αφού έτσι αποδεικνύεται ότι το περιεχόμενο τους είναι συγκεκριμένο και εξειδικευμένο. Έτσι αν το άρθρο σας μιλάει για τo WordPress φροντίστε οι λέξεις όπως blog (που σίγουρα θα περιέχονται) να είναι links που να ανακατευθύνουν τον επισκέπτη στα αντίστοιχα άρθρα. Προσοχή! Μη δημιουργείτε links που δε σχετίζονται με το θέμα που μιλάτε γιατί είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσετε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά. Οι μηχανές αναζήτησης θα μπερδευτούν όσον αφορά στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και πολύ πιθανό για αυτό το λόγο να καταλήξει στις χαμηλότερες θέσεις της κατάταξης τους. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να μην το παρακάνουμε. Αν όλες οι λέξεις στο άρθρο μας ανακατευθύνουν τον επισκέπτη και τις μηχανές αναζήτησης αλλού τότε τα αποτελέσματα θα είναι εξίσου απογοητευτικά.